How Search Engines Operate

Otsingumootoritel on kaks peamist funktsiooni: kammimisfunktsioon ja indekseerimine, ning otsingumootorid tagavad kasutajatele veebilehtede reastatud järjekorra, mis on asjakohasuse järgi järjestatud.

Crawling and Indexing

Kujuta ülemaailmsete veebilehekülgede võrgustikku kui suurlinna metroosüsteemi peatuste võrgustikku.

Iga peatus on ainulaadne dokument (tavaliselt veebileht, kuid mõnikord ka PDF, JPG või muu fail). Otsingumootoritel on vaja viisi kogu linna ‘kammimiseks’ ning leida kõik teele jäävad peatused, seepärast kasutavad nad selleks parimat viisi – linke.

Veebi linkide struktuuri ülesandeks on kõikide veebilehtede kokku sidumine.

Lingid võimaldavad otsingumootorite arvutiprogrammidel, mida kutsutakse “veebiämblikeks” või “indekseerimisrobotiteks”, pääseda ligi mitmetele miljarditele omavahel seotud dokumentidele veebis.

Kord kui otsingumootorid leiavad need veebilehed, siis dešifreerivad nad lehtedest koodi ja salvestavad valitud osad hiiglaslikes andmebaasides, mida hiljem kasutatakse vajadusel otsingu päringutes. Selleks, et saavutada miljardite veebilehtede hoiustamise ülesanne, millele saaks vajadusel pääseda ligi sekundi murdosa kiirusel, on otsingumootorite firmad loonud andmekeskusi üle maailma.

Need võimsad andmehoiu asutused hoiustavad tuhandeid masinaid, mis töötlevad mahukaid informatsiooni koguseid väga kiirel viisil. Kui kasutajad viivad läbi otsingu üheski suurimas otsingumootoris, siis nõuavad nad hetkelisi tulemusi; isegi ühe- või kahe-sekundiline viivitus võib põhjustada rahuldamatust ja seega teevad otsingumootorid palju tööd, et võimaldada vastuseid nii kiirelt kui võimalik.

Providing Answers

Otsingumootorid on vastuste masinad. Kui kasutaja viib läbi veebiotsingu, siis otsingumootor kammib läbi miljardid dokumendid ning teeb kahte asja: esiteks, tagastab ta kasutaja päringule ainult olulised või kasulikud tulemused ning teiseks, järjestab ta tulemused vastavalt informatsiooni sisaldavate veebilehtede populaarsusele. SEO protsess peaks mõjutama nii asjakohasust kui populaarsust.

Kuidas määravad otsingumootorid asjakohasust ja populaarsust?

Otsingumootorile tähendab olulisus enamat, kui veebilehe leidmine õigete sõnadega. Varajastel veebi aegadel ei teinud otsingumootorid sellest lihtsast sammust palju enamat ning otsingutulemuste väärtus oli limiteeritud. Aastate käigus on targad insenerid leiutanud paremaid viise, et sobitada otsingu tulemusi otsingu päringutega. Tänaseks on olemas sadu asjakohasuse faktoreid ning me arutame kõige olulisemaid nendest selles juhendis.

Tavaliselt eeldavad otsingumootorid, et mida populaarsem veebisait, veebilehekülg või dokument, seda väärtuslikumat informatsiooni see sisaldab. Mis puudutab rahulolu otsingutulemustega kasutajate seas, siis see eeldus on tõestatud üsnagi edukana.

Populaarsus ja asjakohasus ei ole määratud käsitsi. Otsingumootorid kasutavad matemaatilisi algoritme selleks, et sorteerida olulised tulemused ning seejärel järjestada nad populaarsuse järjekorras.

Need algoritmid sisaldavad sageli sadu loendeid. Otsingumootori turunduse valdkonnas kutsutakse neid sageli autoriteetuse faktoriteks, ehk „ranking faktorid“. Moz on loonud vahendid just selle teema valdkonna jaoks: Search Engine Ranking Factors.

Keep Reading Search Engine Results

Sa võid aimata, et otsingumootorid usuvad, et Ohio State on kõige asjakohasem ja populaarsem lehekülg „Universities“ päringule ning samas Harvard on vähem asjakohasem/populaarsem.

Kuidas Ma Saaksin Sellel Alal Edukaks?

Või „kuidas saavad turunduseksperdid edukaks“?

Otsingumootorite keerulised algoritmid võivad tunduda arusaamatud. Tõepoolest, otsingumootorid ise pakuvad väga vähest informatsiooni selle kohta, kuidas saavutada paremaid tulemusi ning meelitada ligi rohkem veebileheliiklust. Informatsioon mida nad pakuvad optimeerimise ja paremate tavade kohta on kirjeldatud järgnevalt:

How Do I Get Success

Google

SEO INFORMATSIOON GOOGLE WEBMASTER JUHENDIST

Google soovitab järgnevat paremateks positsioonideks Google otsingumootoris:

  • Loo veebilehed peamiselt kasutajatele, mitte otsingumootoritele. Ära tüssa oma kasutajaid või esitle erinevat sisu otsingumootoritele võrreldes sellega, mida kuvad kasutajatele – tava mida tavaliselt kutsutakse „varjamiseks“.
  • Kuva veebisaidil selge hierarhia ja teksti lingid. Iga lehekülg peaks olema kättesaadav vähemalt ühe staatilise teksti lingi kaudu.
  • Loo kasulik ja informatsiooni-rikas sait, ning koosta leheküljed, mis kirjeldavad su sisu selgelt ja täpselt. Tee kindlaks, et su <title> elemendid ning ALT atribuudid on kirjeldavad ning täpsed.
  • Kasuta märksõnu, et luua kirjeldavad ning kasutajasõbralikud URL-id. Taga üks URL versioon, et jõuda dokumendini kasutades 301 ümbersuunamist või rel=”canonical” attribuuti, et addresseerida korduvat sisu.

Bing

SEO INFORMATSIOON BING WEBMASTER JUHENDIST

Bingi insenerid Microsoftis soovitavad järgida neid soovitusi, et saavutada parimaid tulemusi Bing otsingumootoris:

  • Taga selged ning märksõna-rikkad URL struktuurid
  • Tee kindlaks, et sisu ei ole maetud rikkaliku meedia alla (Adobe Flash Player, JavaScript, Ajax) ning kontrolli, et rikkalik meedia ei peida linke „veebiämblike“ eest.
  • Loo märksõna-rikas sisu ning sobita märksõnad sellega, mida kasutajad otsivad. Loo regulaarselt uut sisu.
  • Ära aseta soovitud teksti piltidele. Näiteks, kui sa soovid, et su firma nimi või aadress oleks indekseeritud, siis tee kindlaks, et see pole kuvatud firma logol.